woensdag 8 september 2010

Op en Neer, Heen en Weer

Nu ik toch nog niemand ken en tijd zat heb, moet ik toch de toerist uithangen hé.
Samen met mijn Boedapest Gids (Dank u zusje!) trek ik dan maar naar de belangrijkste punten van Budapest.
Niet ver van waar ik woon is er een 'berg', blijkbaar doen ze het hier niet zoals in Frankrijk, met lichthellende weggetjes de berg op, nee, hier ist recht vooruit en steil omhoog.. Gelukkig waren er ook trapjes. Op de top aangekomen was ik verbaasd van het prachtige uitzicht. (Alhoewel het weeral een bewolkte dag was). Na een blik op het vrijheidsbeeld begon ik terug aan mijn afdaling.
Uitzicht op de Burchtheuvel

Vrijheidsbeeld
Een beetje verder stond de grote burcht naar mij te lonken, dus beklom ik maar weer de heuvel. Het uitzicht hier is gewoon weg nog beter! Blijkbaar kan je ook met een tandradbaan naar boven, maar die had ik natuurlijk weer over het hoofd gezien.. ahja mijn conditie zal mij dankbaar zijn :)
tandradbaan





















Uitzicht vanop het vissersbastion
Tot slot klom ik helemaal tot op het Vissersbastion, waar het uitzicht eigenlijk op een sprookje lijkt. Naar het schijnt is het hier 's avonds het mooist maar het is niet zo veilig om alleen rond te dwalen op de heuvel, dus dat zal voor over enkele weekjes zijn als ik gezelschap gevonden heb :).
De Matthias kerk mag er ook best zijn, zoals alle kerkjes trouwens, ik ben geen echte kerkganger, maar mooie kerkgebouwen vallen nu eenmaal op en ze kennen er hier wel wat van.





Het plan voor de avond was om naar het Margaretha-eiland te gaan, maar ik ben dus duidelijk niet zo goed in mijn baan vinden.. ik liep de verkeerde kant op en belande in een donkere buurt. Met als gevolg dat ik de eerste beste metro terug naar huis heb genomen.
Margaretha eiland achter de brug
De volgende dag heb ik dan maar in klaarlichte dag mijn zoektocht verder gezet en gelukkig ben ik deze keer wel op bestemming geraakt. Maar de verwachtingen waren hoger dan het resultaat. Het is een heel mooi park en zo, maar voor de rest is er niet veel speciaals aan..

Gelukkig heeft de avond alles goedgemaakt, want ik had mijn eerste CS bijeen komst! Al die verschillende nationaliteiten bijeen, WOW!
De man of vrouw die Couchsurfing verzonnen heeft is gewoonweg geniaal! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten