zondag 19 september 2010

La première semaine en école

De eerste week op de universiteit zit er al op!
De lectoren kunnen mij meestal wel boeien, al is de ene wat saaier of kan de andere al wat minder Engels.
Op Woensdag en Vrijdag had ik 'Integral Dance Therapie', voor de ortho's onder ons.. dat is eigenlijk een beetje een mengeling tussen 'Drama, Beeld, Muziek en Spel'. We moesten soms hele gekke dingen doen die voor de anderen duidelijk er over gingen. Maar we hebben de twee volle dagen toch overleefd.  Tot onze grote spijt moeten we geen reflectie schrijven (ik had nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen) maarrrr het is veel erger, we moeten een essay schrijven over danstherapie, en de keuze van het onderwerp is nogal vrij... Dat wordt nog zwoegen denk ik.

De avonden worden ook vol vermaak ingevuld.
Op maandagavond ben ik dus naar de Zumba les geweest, héél plezant! Zeker als er zo een Hongaarse blondine vooraan staat te lachen en schreeuwen :)
Het feestje dat daar op volgde in Morrisons 1 was ook plezant, ik zag Kim Clijsters de US Open winnen en kon mijn Belgische trots toch niet wegsteken, dus maakte ik maar een klein vreugdedansje :)
Clara & ik met de Kettingbrug als achtergrond
Dinsdagavond kreeg ik bezoek van Clara, een CS'er van Duitsland. We zijn samen de stad een beetje gaan verkennen, hebben ons op de tunnel van de Kettingbrug gewaagd (met mooi uitzicht!) en aten en dronken wat Hongaars lekkers.
Woensdag bestond uit een rustig avondje op de bank (alhoewel ik die niet heb).
Donderdagavond was er een Erasmus bijeenkomst. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen, voornamelijk Hongaren en Duitsers. We zijn nog langsgegaan naar het TÁNCHÁZ, een Hongaars folksdans gebeuren. In grote kringen werd er op Transilvaanse muziek gedanst, héél gezellig dus :)
Jasmin, Fanny, Daniel & ik
Vrijdagavond staat bekend als de uitgangsavond en dat werd hier dan ook helemaal waar gemaakt. Een kleine pré party bij Jasmin van mijn klas en daarna naar Club 49, een klein gezellig clubje met goede muziek en leuke mensen. 
Het weekend bestaat uit uitrusten, kuisen (oja , da moet hier ook gebeuren :( ) en een beetje opzoeken voor school. 
Benieuwd wat Week 2 zal brengen, het school en studenten leven is eindelijk begonnen, de toerist uithangen zal voor in de vakantie zijn..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten