maandag 6 september 2010

Night & Day

's nachts vissen, tis een bezigheid gelijk een andere zeker..
De nachten starten hier vroeg, om 19u was het al donker.. tzal er niet beter op worden denk ik.
Op aanraden van mijn kotbazin trok ik het nachtleven in, maar alleen is maar alleen dus ik heb voornamelijk gewandeld. Maar Budapest by night is echt schitterend :)







De kerkjes zien er het zelfde uit als thuis


De dag start ook vroeg aangezien ik geen 'niet-lichtdoorlatend-gordijn' heb.. dan maar een toertje gaan lopen langs de Donau. Er was toch geen loopwedstrijd vandaag zeker? Nee Mara, ik heb niet meegedaan, maar ik heb toch flink enkele minuutjes gelopen :) jij toch ook é?

Ik heb nu al enkele couchsurfers gecontacteerd maar nog steeds geen enkele ontmoet.. dus trek ik er maar alleen op uit. Ik besefte net dat deze dag een jaar geleden mijn trip naar Rusland begon en we de stad Wenen bezochten, vandaag kwamen dan ook vele Russische/Weense herinneringen naar boven.. Tobias, waar is de tijd..
Opera
Ik bezocht De Andrassy ut, met zijn vele grote gebouwen en standbeelden.
Er was ook de Opera, toevallig (of niet?) het broertje van de Weense versie. Ik had er de juiste dag uitgekozen want er was een soort muziekfestival aan de gang ofzo. Met bijhorende paarden (daar komt die weense herinnering). Verder is er op het einde van deze grote straat, - die naar het schijnt een perfecte uitgangsbuurt is, wat ik nog zal moeten ondervinden dus - het heldenplein.




de paardjes










het heldenplein

















Maar de voetjes konden het niet meer aan, dus marcheerden ze maar huiswaarts. Er werd nog eens een wasmachine aangezet, die ik te vroeg moest doen stoppen aangezien ze rare geluiden begon te maken :s (niets gekrompen , oef!).

Nu hopen dat ik maar snel met die CS'ers kan afspreken!

1 opmerking:

  1. Feestbeest! Toffe foto's, tziet er ginder idd mooi uit. En ja, ik ben flink gaan lopen, maar niet zo lang/goed als anders, ik mis mn looppartner toch wel, kben het echt niemer gewoon om zonder jou te lopen. Maar we doen ons best, hé;) Keep us posted! x

    BeantwoordenVerwijderen