zaterdag 4 september 2010

En toen was er.. Budapest

Bertalan Lajos Utca - Mijn appartementsgebouw
Bij mijn aankomst in Budapest was ik meteen verkocht.. de bruggen met hun lichtjes, de Donau, zelfs mijn "kotbazin" is de max! 
Na een korte rondleiding in m'n eigenste appartementje bood ze me lekkere watermeloen en een uitvoerig gesprekje aan. Ondertussen heb ik ook mijn Finse buurjongen ontmoet bij wie ik gewoon kan binnenvallen.. Wat eigenlijk wel handig is aangezien we het internet moeten delen en dat nog steeds wat probleempjes oplevert.



Binnenplaats van Bertalan Lajos Utca 26
Anna, het meisje van m'n school heeft me de tweede dag al wat wegwijs kunnen maken, we kochten een hongaarse Sim kaart (+36703005031.. sms'en maar :p) en ze toonde me de school, die gelukkige gemakkelijk bereikbaar is!

Het enige waar ik me al aan heb geërgerd is mijn "bed". 'T is niet zo comfortabel en redelijk hard zeg maar.. van gordijnen hebben ze hier precies ook nog niet gehoord met als gevolg dat ik redelijk vroeg gewekt wordt door de zonnestraaltjes. Maar dat zijn maar kleine puntjes, want ik vind het hier echt fantastisch! 
Ik heb de stad nog niet echt kunnen verkennen, maar zoals elk meisje, ben ik al heel tevreden over de talloze winkels en shoppingcentra die ik al ben tegengekomen :) 


Hopelijk vind ik enkele Couchsurf vriendjes die mij een beetje kunnen rondleiden in deze bruisende stad. 
Ik hou jullie op de hoogte ;)

1 opmerking:

  1. Hejla!

    Ben blij dat je goed bent toegekomen en hoop dat de goeie eerste indrukken ook voor de rest van je verblijf gelden!
    Via de blog kunnen we je toch een beetje volgen, gelukkig!
    Want er zijn er hier een paar die je nu al missen;)

    Croli

    BeantwoordenVerwijderen