maandag 13 september 2010

Lazy Sunday & School Monday

Even korte update over de Couchsurfers die ik al ontmoet heb.. Na mijn CS meeting samen met Anna, was er nog Zoltan. De jongen wou mij iets tonen maar ik mocht zelf kiezen wat.. tja als je de stad niet kent is dat niet gemakkelijk hé. Twas een heel vriendelijke jongen maar zijn engels was niet echt verstaanbaar. Twaren dan ook heel veel stille momenten. Hij toonde me wel hoe ik in de heuvels van Boeda kon geraken, alhoewel we eenmaal daar aangekomen geen hand meer voor ogen konden zien vanwege de mist en de regen, ben ik blij dat ik ze nu kan bereiken :) Achteraf zijn we nog iets gaan drinken, waarbij ik weer eens verschoot van de prijs! Minder dan 1€ voor een halve liter bier! :o

Dan zijn er ook nog Dalma en Susanna, Tibor (uit Duitsland) vergezelde ons ook. Ze toonden ons wat rond, spraken vloeiend engels en we aten iets. Ze leiden ons naar Simpla, een soort Café dat precies in ruïnes ofzo iets gebouwd is :p Heel toffe sfeer! Maar het bier is hier natuurlijk wel een beetje duurder ..

Addrien & Angelika
Voor zover mijn CS'ers die ik leerde kennen. Maar daarnaast heb ik ook nog 2 andere heel leuke Hongaarse meisjes leren kennen. Tijdens mijn bezoekje aan de school voor registratie kwam ik 3 duitse klasgenootjes tegen en zij introduceerden mij aan de Hongaarse meisjes. We zijn dan ook vrijdagavond naar de Balkan Beats geweest. Een heel plezant feestje met aparte maar leuke muziek!







Diezelfde dag moesten we naar een introductie bijeenkomst voor alle Erasmus studenten van de ELTE (Eotvos Lorand University), achteraf zijn we dan nog naar een Café gegaan om iets te gaan drinken en raad eens wat ze daar hadden? Een kaart met 'Speciale Belgische Bieren'! Maar 't was nog te vroeg om mij al in de drank te storten dus heb ik het bij een warme chocomelk gehouden :)











Grootste Synagoge van Europa
Het weekend bestond vooral uit de toerist uithangen en winkelen. Mammut, één van de grote shoppingcenters van Budapest  (5 verdiepingen vol winkels!) herbergt ook een cinema. Ik had wel zin in een filmpje op mijne zondag. Dus ging ik naar Charlie St. Cloud kijken, gelukkig in het engels! De cinema zaaltjes zijn heel klein (8rijen met 15stoelen ofzo) maar ook spot goedkoop! Elke film (dus ook 3D of zo..) kost 1090 Forinth voor studenten, dat is minder dan 4€!
De dag eindigt met een kijkje op het "festivalletje" in mijn straat.Geen idee waar het over gaat, ik zie oude wagens, oude foto's en mensen die "zingen" (behoorlijk vals dus) of een Operette spelen.

Ik zal België hier niet snel vergeten, want naast het natte of bewolkte weer zijn ze hier ook zot van wegenwerken, mijn mooie straat ligt er nu zo bij...
"buurtfestival"
Bertalan Lajos Utca







Vandaag, Maandag, was de eerste schooldag, tot en met eind september krijg ik nog niet echt les, maar introductielessen over het onderwijs en de samenleving van Hongarije als achtergrond informatie om de andere lessen beter te kunnen begrijpen. Mijn 11 andere klasgenootjes, waarvan 8 duitse, 2 finse, 1 spaanse (en soms 2 slovaakse) zijn stuk voor stuk leuke mensen waar ik me heel goed ga mee amuseren dit semester :) Maar ik mis mijn Ortho klasgenootjes nu al! :(

Vanavond Zumba en misschien een feestje.. wordt vervolgd :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten