woensdag 27 april 2011

Let the Erasmus Time repeat itself please

We zijn al aan het einde van de maand april gekomen en laten we hopen dat met het weggaan van de maand ook die aprilse grillen uit het land verdwijnen. We kunnen meestal niet klagen van de zonnestralen maar het kan altijd beter he!

Mijn laatste week voor de vakantie bracht ik dus terug door bij de werkmannekes in de botanische tuin, de mini zoo en het muzeum. Na een werk en rust weekend zowel in Budapest als in Ipoltöyges was het tijd voor de eerste bezoeker!
Sylwia uit Polen heeft hier een vriendje opgedaan en wou natuurlijk ons ook nog eens terug zien. Het was een heel blij terugzien met veel getatter en een lekker theetje in een alweer nieuw ontdekt theehuisje.
De avond vervolgen we met een klein dinertje om de verjaardag van mijn flatgenoot Rike in te zetten. Veel te veel eten met veel te veel cake maar de volgende dag was het écht haar geboortedag dus dat moest extra gevierd worden. Na het overhandigen van de verjaardagstafel (ja, in Duitsland hebben ze soms gekke tradities), gingen we naar ons favoriete ontbijtplekje waar we ons buikje weer rond aten.
In de namiddag vervolgden we de festiviteiten op het Eiland met een zalige pic nic, maar al veel te snel was het tijd voor mij om afscheid te nemen want ik moest de bus op richting.. Jawohl! Deutschland!

Het waren drie super warme en mega toffe dagen bij de familie Mayer in Tamm.
Ik zag er ook Tim terug, ook een ex-klasgenoot en goede vriend van Edgar.
Wanneer ik terug in mijn thuishaven Budapest arriveerde wachtte er mij een hele garde op..
Kaisu uit Finland, Becci en Steffi uit Duitsland en tijdens de avond werden we vergezeld van Jasmin  uit Duitsland. De bende was kompleet en we konden ons feestje voor Rike (en Sandra, een spaanse vriendin) inzetten! Het werd een kalme fiesta waarbij we wel een tof bezoek kregen van de Tuna. In spanje heeft iedere faculteit een eigen klein muziekgroepje die muziek maakt in de straten van spanje om zo een centje bij te verdienen. Deze vier spanjaarden gaan gekleed in traditionele klederdracht en bespelen live de banjo of wat het ook wezen mag.. Ze zijn op trektocht door enkele landen en zo kwamen ze terecht op het feestje.

De rest van de dagen vervolgen we eigenlijk met veel te veel lekker eten, gezellig bijkeuvelen en kleine uitstapjes maken..
Afscheid komt altijd te vroeg en er werd dan ook al terug een datum vastgelegd om elkaar deze zomer nog eens terug te zien!

Sinds vandaag is de stage terug begonnen en ik mag vrijdag mee met de maatschappelijk werkster naar een werkplaats.. ik ben benieuwd! Het word dus nog een boeiende 3 weken... het zijn de laatste!
(En ja stiekem tel ik af ;))

Tot snel!

(foto's volgen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten